اغلاق
اغلاق
  ارسل خبر

بالفيديو: محقق الشرطة يكشف ليافا 48 تفاصيل حادثة مقتل السيد جابي قديس رئيس الجمعية الأرثوذكسية

فيديو من المؤتمر الصحفي 

تصوير: آدم أبو قطب


خلال المؤتمر الصحفي الذي عقدته الشرطة صباح اليوم الثلاثاء في محطة شرطة يفتاخ للإفصاح عن حيثيات قضية مقتل السيد جابي قديس، توجه مراسل موقع يافا 48 بعدة أسئلة لأحد كبار المحققين في القضية، وكان الحوار كالتالي:

- ماذا عن حوادث القتل الأخرى التي وقعت في يافا؟

المحقق: حادثة مقتل السيد جابي قديس جاءت على خلفية سياسية، وأمام هذه الوضعية لا يمكننا التعامل بالمثل مع أي حادثة قتل على خلفية جنائية، فنحن نحاول أن نبذل قصارى جهدنا ونبذل ما بوسعنا لحل لغز مقتل كل شخص في المدينة، ولا ننسى أن الجمهور اليافي لا يتعاون معنا في عمليات التحقيق.

وأضاف المحقق: جابي قديس رئيس جمعية وهو الشخص الأول لدى الطائفة الأرثوذكسية في يافا، والذي نال منصبه نتيجة عملية انتخابية، وبالتالي هنالك فرق شاسع بين حوادث القتل في يافا، وأمام هذه الحادثة.

- لماذا قُتل السيد جابي قديس؟

المحقق: السيد جابي قديس قُتل على خلفية شجار عنيف ومحتقن مع عائلة أبو منة في يافا، وقد وصلت هذه الخلافات ذروتها على عقار في شارع هتسوري 22 والذي تقدر الشرطة ثمنه بـ10 ملايين شيكل، وأن التحقيقات أوصلتنا إلى أن الخلاف بين الجمعية وممثل عن عائلة أبو منة بلغت ذروتها ما أدى إلى وقوع الحادثة.

- من قتل السيد جابي قديس؟

المحقق: جابي قديس لم يكن متورطاً مع أي شخص في يافا سوى ممثلاً عن عائلة أبو منة وذلك قبل أيام من انعقاد محكمة تفصل بين الطرفين المغدور جابي قديس وممثل عن عائلة أبو منة، ونحن نتحدث هنا عن ثلاث محاولات لقتل السيد جابي قديس كان أولها في يوم العيد بداخل كنيسة الخضر، إلا أن محاولتين فشلتا داخل الكنيسة، الأمر الذي أدى إلى استخدام الخطة البديلة وهي طعنه خارج الكنيسة، وهذا ما وقع من قبل شخصين، ويشتبه أن الشاب فؤاد جميل أبو منة هو الذي قام بعملية الطعن وأن شخص يُدعى توفيق دلو من مواليد 1987 هو من قام بمساعدته على الهروب من مكان الحادث، فيما كان طلال أبو منة مشتبه بالتخطيط لهذه الحادثة، وهو الذي دفع الأشخاص المذكورين لتنفيذها.

- هل لديكم أدلة كافية تثبت تورط المشتبهين بحوزتكم؟

المحقق: في الأيام الأولى لم نعثر على أي أدلة، وقد وقعت الشرطة بعدة مطبات لم نفهمها، ولم نفهم من أين نبدأ التحقيقات لكن اليوم لدينا الأدلة الكافية والدامغة، وذلك بعد تحقيقنا مع أكثر من 70 شخصاً، وجمعنا لأحجية تتكون من آلاف الصور، وكل هذه الأمور تؤكد أن الشرطة في طريقها لإنهاء هذا الملف بالوجه الذي ترونه وتسمعونه الآن.

 

 

بامكانكم ارسال مواد إلى العنوان : [email protected]

أضف تعليق

التعليقات

1
המשטרה עושה הצגה אחת גדולה אנשים תתעוררו כל זה ההצגה של המשטרה כדי להראות לנו שהיא " עושה" משהו בנושא זה אך היא ידעה על רציחתו של קדיס עוד לפני שהוא נרצח ובטוח יש לה יד בזה הוא הגן על האדמות של הנצרות והמדינה רוצה אותם אל תאמינו למשטרה עם סתם עושים הצגות שהם מנסים לעזור לנו אך הם לא!!!!! הם רוצים שעכשיו הנוצרים יסתכסכו אחד עם השני וישכחו מהשאר אל תתנו להם לשחק בנו - אנחנו לא הבובות שלהם !!!!
יפו - 01/02/2012
رد
2
מוסלמי עם כבוד!!!! מאחורי הסורגים !!!!!!!!!!כל הכבוד למשטרה שתפסה את שרצחו את גבי היקר . אינה לילא ואינה לילה רגיעון !!!!!!!!אללה ירחמק !!!!!!!
מחמד - 01/02/2012
رد
3
רואים שהשקעת רואים שהשקעת במאמר שכתבת , אל תעשי מהרוצח שכולנו יודעים מי הוא כה אליל, את יודעת היטב שהוא רחוק מלהיות. יש לי שאלה אליך גב רומי , למה מר ט נכנס לכלא לפני מ3 עשורים???? מה הסיבה ??? אני אתן לך תשובה , הוא היה מקבל protס . וכי למה היא אליל , לא ולא כי הוא עבריין ותמיד הסתובב סביב עבריינים, ועשה מבני אחיו עבריינים , איפו אלוהים שלו. לבעלי האתר נא לא להשמיט אף מילה בבקשה , זוהי האמת , לא להשמיט!!
תגובה מס9 - 01/02/2012
رد
4
nadt תודה לכל תושבי יפו שבאמת עזרו למשטרה בלי פחד מאף אחד
ע - 01/02/2012
رد
5
אין הוכחות אני לא בעד ולא נגד אף אחד אני מתה שהאמת תצא ושנדע מי הרוצח שרצח את כולנו בערב החג והרס את שמחת הילדים אבל בואו לא נאשים אף אחד בלי הוכחות גם אם אתם בטוחים שהם אשמים כל עוד אין הוכחות לא מאשימים אף אחד (גם אם איימתי, הרבצתי למישהו עדיין זה לא אומר שיש לי את האומץ לדקור בנאדם)
סליבא - 01/02/2012
رد
6
לכול אלה שמדברים לא התעיפתם? נא ממכם לסתום תפה כבר נמאסתם תפסיקו לרכל ולדבר כל אחד יתעניין בעסקים שלו ולא לדבר על אנשים מאחורי הגב אם כבר אתם יודיעם ובטוחים שהם תבואו ותגידו בפנים יא פחדנים אתם רק רוצים חתונה בכדי שתרקדו בה יא ..לכו תדעו אמרתם שסנטה קלוז יכול להיות גם מי שהרג אותו תצא בסוף אישה ולא גבר אתם סתם כך מדברים באמת אנשים אין לכם מה לעשות בחיים אלה רק לדבר על אנשים ולהאשים אותם במשו שהם לא קשורים לזה ואז מה יש סיכסוכים בינהים באו ולא נדבר כמה הבן אדם הזה היה לו סיכסוכים היה לו עם המוסד ועם תושבי אנדרומדה ועם האנשים שהיה מקבל מהם תיקים ולא היה מצליח בהם ויש לו עם הבטראק ויש לו עם עוד אנשים לכו ותשאלו ותביאו את כול האנשים האלה אבל אתם פחדנים הרוציח אמר הינה יש סיכסוך בינו לבין האנשים האלה אז יאללה נעשה אותה אנחנו ואז לא יאשמו אותה כי יש לו סיכסוך גדול עם המשפחה הזאת והינה הרוציח מסתובב וחי את החיים שלו ואתם כך יושבים ומרכלים על אנשים שאין להם בכלל אשמה אבל בסוף של דבר יש אלוהים והוא לא שוכיח אף אחד...ומחר שתצא את האמת לאור אני רוצה לראות מי הגבר או האישה שתבוא ולהגיד בפנים שהם שרצחו ותאמינו לי אחרי שתדעו תאמת כולכם תבוא ותנשקו את הנעליים שלהם אבל חכו כמו שאמרתי קודם יש אלוהים וכל כלב והיום שלו יבוא..וכל הבלגן שמשטרה עושה עכשיו זה רק בגלל שתשטיק אותכם ואם כן הם הרוציחם אז בוא ותתנו את ההוכחות ואחרי זה תאשמו אותם...אבל לבנתיים באלוהים תפסיקו לדברר ואירחמו חאלקוםם קצתתת ואירחמו אילסנקוםם כי באמת עליתם על הגבולל:D..(נא בבקשה מחבר האתר שיוצאי את התגובה תודה:D)
אבו מנה - 01/02/2012
رد
7
ליבי איתכם בהחלט אינני מצדיקה את אלא כועסת בטירוף מה לך ולמשפחה ולכל הסכסוך ,ריבוני של עולם מה החדיר לך השטן שקוראים , על טעות משלמים ,מה אשמים משפחתך אלוהים למה הכנסת את הוריך לכל הבוץ הזה . אלוהים . וואלק הכנסת צעירים לשנאה שלך למה למה ????? בן אחיך לא חארם על ציעורותם שיבלו במאסר לא חארם ,וואלק אתה דודו במקום לשמור עליו הכנסת אותו לזבל שלך .א על כל דוד שמדל את בן אחיו למעשה כה נתעב .
משפחת דלו ליבי איתכם - 31/01/2012
رد
8
כל הכבוד למשטרת ישראל מה לומר מברוק קצת קשה לאחל מברוק למשפחה אבלה ,מה שכן מברוק על התוצאה היפה שהשיגו משטרת ישראל .
מרוצה מה שכן היה צפוי - 31/01/2012
رد
9
כל הכבוד למשטרה !!!גבי אהב אותנו גם ואנחנו אותא!!אללה ירחמק למשפחה היה טוב ואפילו מצויין לראות ולהכיר מודלים של חדשים מאחורי הסורגיםץ אלף מברוק וכמו שנאמר כל כלב יבוא יומו
אברהים - 31/01/2012
رد
10
الله يعطيك العافيه والله اسئلتك حلوة الاسئله اللي بدور براسنا اتوجهة فيها انت بس انا بتمنى انو يخفيفو العقاب عن الشباب ويشديدو العقاب على راس الثعبان طلال لانهم هدول شباب وطايشين
يافويه - 31/01/2012
رد
11
לא אנוח ולא ארגע עד שישפטו אותם לא פחות ולא יותר "מאסר עולם "
לא אנוח ולא ארגע - 31/01/2012
رد
12
מסר חשוב לכול תושבי יפו אסור לשתוק ולהעלים עין,צריך לעזור למשטרה כדי שתעזור לנו, יכלנו למנוע הרבה מקרי רצח ואבידות של ילדינו אם לא הינו משחקים אותה גיבורים!!!!!!!!!!!!
Sami - 31/01/2012
رد
13
الله يمهل ولا يهمل
اميرة - 31/01/2012
رد
14
gabi תודה למשטרת שעבדה לילות כדי לגלות את האמת
ע - 31/01/2012
رد

تعليقات Facebook